amsterdam-animatie





10e montage


We hebben alles op de lijst veranderd, de kleur is terug veranderd naar fel rood.



8e montage


We hebben alles op de lijst veranderd, ook hebben de kleuren in deze versie veranderd, alles is veel duidelijker, ook de rood is matter.
–Meer gebouwen en meer titels er in, kleuren poppetjes veranderd enz…
We hopen dat we alles gedaan hebben + heel veel extra’s zoals:
–We hebben de machine in het begin laten invallen, dit past goed bij de voice-over.
–Scootmobiel achterlichten gegeven.
–In de display van machine rouleren nu de pdf’en, dus je ziet ze alle 3.
–Shot met de 3 deuren, keuze jeugdzorg, hebben we de deuren en subtiel kleurtje gegeven.
–Ook hebben we een kleine balie bij het shot in het het gemeentehuis er bij gezet, voelt wat meer als dat je en gebouw binnen komt.
–Heb voor de de lol ook wat geluidjes er bij gedaan! enz..
enz…………..







PREVIEW 5e montage


Alle shots hebben nu animatie, zoals doorgesproken (behalve het overzicht shot). Nog niet alle poppetjes zijn goed van kleur en sommige animaties moeten nog bijgewerkt worden.
De timing van de montage is ook een klein beetje veranderd.
In de volgende versie zal alles af zijn!



PREVIEW derde montage


Alles shots krijgen de rood (look).
Sommige shots bewegen nog niet, maar is dan kan je al wel zien hoe deze er uit gaat zien.
Sommige shots bewegen (animeren), maar zijn nog niet in het rood gerenderd.
Begin met tellertje, die ook in het midden zit, maar dan met gezichten is al wel af. Bij deze versie krijg je een goed beeld van hoe de animatie wordt.
Deze preview is verschillend opgebouwd, zodat je in het begin goed de look kan zien, in het midden (strijken) goed kan zien hoe de animaties worden.


PREVIEW tweede montage


Om 1 stijl te krijgen, is deel 1 in zwart/wit, deel 2 in zwart/wit/rood, en wordt deel 3, zwart/wit/rood + steunkeuren, zo bouwt de animatie mooi in kleur op.







CAMERA-STANDPUNTEN poppetje loopt in verschillende aanzichten
Hierbij kan je goed zien hoe het poppetje in verschillende aanzichten er uit ziet, de 2e versie van links vinden we wat te dun, dus die gaan we aanpassen.


Hieronder-nog 2 verschillende camera standpunten.




PAPIER-stijl of EGALE-stijl
De papier-stijl heeft hetzelfde rustige character als de egale-stijl, het papier beweegt (animeert) niet, er zit geen grain-effect in, dit om de stijl helder te houden, we willen wel voorstellen, om bij een shotwissel (las) het papier te verschuiven.




Hierbij de poppetjes in verschillende kleuren, in de papierstijl look.







ANIMATIE-stijl-01
Deze animatiestijl is in 3D, dit omdat het poppetje simpel is en omdat alle poppetjes hetzelfde worden, kan je veel tijd stoppen in het bewegen(animeren) van de poppetjes, leuke loopjes, en bewegingen.
Bij deze stijl gaat het vooral om de bewegingen, daardoor krijg je een dynamische animatie.


Hierbij 4 verschillende poppetjes met klare lijn en verschillende renderstijlen:

A-ruige getekende lijnen, het hele poppetje jittert een beetje, zoals een tekenfilm.
B-poppetje met strakkere lijn.
C-poppetje met strakke ijn, maar het hoofd een stuk kleiner waardoor hij serieuzer lijkt, het lichaam en hoofd zijn beter in balans.
D-alles gecombineerd, poppetje meer een echte tekenlijn, jitter er uit, hoofd kleiner, daardoor serieuzer, maar voelt wel echt getekend.

De poppetjes hebben geen handen en voeten. Dit kan natuurlijk wel, maar als daarvoor wordt gekozen is het animeren veel meer werk en kunnen minder scenes worden geanimeerd (of veel simpeler).
Zelf vinden we geen handen of voeten, geen probleem, pas als je er op geattendeerd wordt, dan mis je ze.



Hierbij 3 verschillende framerates:

A-poppetje loopt 25 frames per sec, zoals video.
B-poppetje loopt 15 frames per sec, zoals een getekende animatie.
C-poppetje loopt 10 frames per sec, zoals een ruigere (basic) getekende animatie.

Zelf vinden we 15 frames het mooist, voelt meer als een getekende animatie.



Hierbij een voorbeeld van de 2 stijlen gecombineerd: -het getekende poppetje en vraagteken en
-de achtergrond stijl, deze is zonder outline en voelt ruimtelijker
Door aanbrengen van contrast tussen de mens en de spullen wordt het verhaal duidelijker.



In dit voorbeeld zie je heel goed, dat de twee stijlen samenwerken. Je ziet duidelijk dat de vraagteken bij het poppetje hoort. Ook hier heeft de machine een andere kleurset, waardoor wordt het meer een eenheid wordt. Zo kunnen ook de kleuren van de afdelingen aangeven.




A-poppetje met een groot hoofd.
B-poppetje hoofd kleiner daardoor volwassener.
C-poppetje hoofd een meer een echte vorm, lichaam langer, meer een eigen unieke stijl.
Het poppetje is ook gender neutraal, dat is ook een groot voordeel, zo voelt niemand zich uitgesloten.
Wij denken dat dit een heel goede keuze zou zijn voor dit project!


Hierbij de poppetjes in verschillende kleuren




ANIMATIE-stijl-02
Deze stijl is fris, modern en de poppetjes specifiek. Doordat de basis fotos zijn kan eenvoudig iemand persoonlijk worden verbeeld.
In deze stijl gaat veel tijd zitten in ontwikkeling van de characters.
Deze animatiestijl is in 2D, deze poppetjes en machines, zijn gemaakt in illustrator, bij deze stijl krijg je gedetailleerdere poppetjes, maar omdat de poppetjes 2D zijn, en veel meer gedetailleerd zullen de animaties wel heel veel simpeler zijn, dus geen loopjes, maar wel een hand naar het hoofd, ook voelen de bewegingen minder echt aan, aangezien ze in 2D worden geanimeerd
Bij deze stijl gaat het meer om de look(stijl) van de poppetjes en machines, de animaties zullen een stuk minder dynamisch zijn.





Basic animatiestijl voorbeeld


Basic animatiestijl voorbeeld, zwaaien




ANIMATIE-stijl-03
Deze animatiestijl is in 2D, de machines zouden wel in basic 3D kunnen.
De poppetjes worden gemaakt in illustrator, deze poppetje zijn gemaakt door de gemeente Amsterdam, Ze kunnen geanimeerd worden, doch alleen van voor en zijkant.
Ook hebben ze het nadeel dat je handelingen niet van voren kan animeren, dit komt omdat de poppetjes dan compleet zwart worden en kan je de armen of objecten niet zien.
Ze kunnen wel lopen, maar dat wordt wel heel basic,veel minder echt dan 3D, zelf vinden we de zwarte look ook niet echt een hele frisse stijl.
Bij deze stijl gaat het meer om de look(stijl) van de poppetjes en zou de animatie veel minder dynamisch zijn.







Je ziet van de 3 stijlen die we uitgewerkt hebben, stijl 1 is het meeste uitgewerkt, dit is omdat stijl 2 en 3 heel veel meer werk zijn om deze te laten bewegen.
Natuurlijk kan alles anders in overleg, maar dat is wat we tot nu hebben!